יום שני, 5 במרץ 2012

טיפול בעור לשיפור מראהו ובריאותו

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם. תהליך היווצרות קמטים בעור הוא מורכב, אין סיבה אחת להזדקנות העור. מטרת מאמר זה היא לאפשר הבנת האפשרי בשמירה על חיוניות העור בהתבסס על ידע פזיולוגי מחקרי מצטבר.

העור מושפע, במהלך השנים, מגורמים חיצוניים כגון קרינת השמש, אקלים (יבש/לח, אחוזי חמצן), זיהום אויר ועישון. ברי לכל שגורמים פנימיים כמו תורשה, הזדקנות תאים, יצור הורמונים הדועך עם הגיל, ירידה בתפקוד מערכת החיסונית והיווצרות דלקות ונזקים מצטברים כתוצאה מרדיקלים חופשיים, משפיעים כולם על בריאות ותפקוד העור. תפקוד לקוי משמעו, בין היתר, תאי העור מקבלים חמצן במידה לא מספקת, סיבי קולגן ולאלסטין המקנים לעור חוזק וגמישות (בהתאמה) ניזוקים, תאי / סיבי קולגן ואלסטין מאבדים את צורתם ומתכלים, העור נהייה קשה ופריך יותר, פחות אלסטי, כושר תחלופת התאים ניזוק, תכולת השומן בעור פוחתת בדרמיס (שכבת העור השניה) וכושרו של העור להחזיק מים פוחתת. כמות מופחתת של תאי שומן בשכבת העור הופכת את העור לשקוף יותר ודק יותר, עם תמיכה לקוייה כנגד כוח הכבידה המושך את העור כלפי מטה. התוצאה היא צניחה. בו בזמן, שרירים מאבדים טונוס וזה רק מעצים את הצניחה. כך גם, עור בוגר נראה בד"כ יבש יותר מעור צעיר.

שאלת המליון דולר - האם ניתן לשנות את מראהו של עור בוגר?
לטענת חוקרים ועל פי עדויות, התשובה לכך היא חיובית!
החומרים הבאים מגמישים את העור, מחזקים אותו ומטשטשים קימטוטים (קמטים זעירים) ומעקבים סימני ההזדקנות: 

תאי קרטין מהווים את השכבה העליונה המגינה על הגוף מפני חדירת פתוגנים לעור. מחקר שנערך במחלקה לביו-כימיה באוניברסיטה העברית בירושלים הראה ששמן המופק מצמח המרווה המרושתת מחזק את עמידות תאי הקרטין ובכך מחזק את העור ומספק הגנה מפני קרינת UV. החוקרים מצאו גם ששמן המרווה המרושתת מפחית את ייצור חלב השומן, סבום. סבום ידוע בקשר לאקנה של העור. בקרת הפרשת הסבום נותנת לעור מראה נקי, חיוני ובריא. המחקר הראה פעילות אנטי-אוקסידנטית מהותית.
קואנזים Q10 הוא נוגד חמצון חזק המצוי בשמן המרווה המרושתת. הוא גם משפר את ייצור האנרגיה בתא, מייצב את הממברנה ומבקר את תהליכים תוך תאיים. מחקרים שנערכו על בני אדם הראו ש Q10 גורם לירידה בקימטוטי עור, ללא תופעות לוואי. ויטמין E, גם הוא נוגד חימצון המצוי בעורנו ומגן עליו מרדיקלים חופשיים. רמות נמוכות שלו מקושרות עם הופעת קמטים. שמן המרווה המרושתת מכיל ויטמין E. מלבד חשיבותו במניעת מחלות לב וכלי דם, החוקרים מייחסים לויטמין E יכולת לסייע בהאטת תהליך הזדקנות העור. ניצפתה ירידה בקמטים בעור מטופל במריחת שמן מרווה מרושתת. ויטמין C, הוא מרכיב בתהליך יצירת קולגן. הוא גם נוגד-חמצון, ומכאן שהוא מסייע להפחתת נזקים הנגרמים מרדיקלים חופשיים בממברנות של תאים ותורם להחלמה מדלקות בכך שהוא חוסם את ייצורם של גורמים דלקתיים ובכך משפר את חיוניות העור ומחליק קימטוטים. מחקר שנערך בשנת 1995 במכון הלאומי למחקר רפואי של צרפת מראה שדיאטה יומית המכילה חומצת שומן חיונית מסוג אומגה 3, ALA, מעלה את רמת הויטמין. שמן מרווה מרושתת המכיל 50% ALA, בנוסף על סקלראולים אנטי אוקסידנטים, אנטי בקטריאלים ואנטי פטריטיים הטובים כולם לבריאות העור. חומצת השומן אומגה 3 מסוג ALA המצוייה בשמן המרווה המרושתת מחזקת את מבנה מעטפת התאים ומשפרת את החדירות הסלקטיבית שלהם. בכך היא תורמת למטבוליזם משופר של הסוכר בתא ומונעת את האצת "הזדקנות" תאי קולגן כתוצאה מעודף סוכר (גליקוזילציה, אפקט שלילי של עודף סוכר בתא, קשורה בעור חסר גמישות). לבסוף, נצפתה השפעה חיובית של כלל המרכיבים הטרפוטיים המצויים בשמן המרווה המרושתת - קילוף עדין והחלקה של העור, התחדשות האפידרמיס ותוספת לחות ומראה חיוני לעור.
באופן עקיף, כפי שמראים מחקרים רבים, חומצת השומן אומגה 3 משפרת את הטונוס של שרירים מזדקנים ובכך תורמת למראה יציב והדוק יותר של העור.

בעבודתי כמעסה רפואי, אני עושה שימוש בשמן המרווה המרושתת, המופק בכבישה קרה לעיסוי עור הפנים של מטופלות. התוצאות מדברות בעד עצמן.
השמן מגיע ארוז בקפסולות. בכל קפסולה כמות מספקת לשני עיסויי פנים. אריזה אחת של המוצר מכילה 60 קפסולות ומספיקה לשישים יום או יותר בתלות בתדירות השימוש.
לרכישת אומגה 3 מרווה מרושתת, אנא השתמש/י בקישור זה: 


דרור בוקאי
052-6954600

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה